Gooosh!

Seriöst, kommentera vad ni vill, ponnyn är tjock, jag är förlång eller vad ni vill, kommentarerna kommer ändå inte publiceras och eftersom ingen står för det när dom säger nått sånt så rinner det bara av mig.(Har faktiskt bara fått 3 "bad comments" på bloggen, alla andra är underbara!<3)
Men det här kan jag inte bara låta passera:
Agnes om Har tråkigt! (upponervänt-y):
Betalar du alla grejer du köper hela tiden själv eller betalar dina föräldrar?
För du är sjukt bortskämd om du inte betalar det själv, ska man ha så sjukt mycket saker så ska man iallefall jobba för det!!!!!
Svar: Hej Agnes, om du nu heter det osv, för det första så stavar man det iallAfall, och sen så kommer vi till det där med att jag shoppar mycket...
Min mamma betalar det mesta, eller okej hon betalar allt, hon älskar mig, jag älskar henne över allt annat!
Ber jag om pengar så får jag oftast det.
Är sjukt trött på att vart jag än vänder mig bli kallad bortskämd!
Vad är det för fel med att vara "bortskämd" om det nu är vad du tycker att jag är?
Jag har mycket utrustning, ridkläder och andra hästsaker, jag har 2 hästar och hund och katt och en överfull garderob, SO WHAT?
Dessutom är barnarbete olagligt och jag är 14 år om en månad så inte riktigt dags att skaffa jobb ännu och en 14-åring ska leva livet, ha kul och umgås med vänner och shoppa och inte behöva tänka på att tjäna pengar, det kan man ta när man blir myndig och ska flytta hemifrån.
Jag finner inget fel i att få mycket pengar utav sina mamma eller sina föräldrar, jag får pengar och vad jag gör med dom är på mitt ansvar, jag väljer att just shoppa för dom och mamma köper också mycket fina saker till mig.
Men det är småsaker liksom, visst jag har Tretorn Stövlar och data och mobil och tv och kamera o sånna dyra grejer, men det köper man ju max 1 gång om året!
Annars gäller det 199 kr för en söt topp eller 200 kr för ett schabrak och det säger mamma inte nej till.
.
Så till dig och alla andra som tycker att jag är bortskämd så undrar jag , vad är det för fel med det?
Någon utav er får mer än gärna svara på den frågan.

This is my life, I'm happy with it like it is so peace out friends! <3

Kommentarer
Postat av: Theresé

Asså vissa kan tycka att jag är bortskämd men jag får inte höra de ofta men jag har en del märkessaker och jag lägger faktiskt hellre mer pengar på fina bra saker till mina hästar än till mig. Vill jag kanske ha något som mamma inte vill köpa till mej får jag lägga mina egna pengar men jag jobbar ju och förra året fick jag ihop till en systemkamera, betald SJÄLV, mamma köpte väskan men jag betalde även minneskortläsare och minneskort.

Men ibland kommer min fina mamma med överaskningar så jag fick en present på GHS från JW (hjälmväska).



Men jag köper de mesta själv nu för tiden annars betalar min mami de mesta, ibland kläder osv :) <3

2012-02-28 @ 22:27:43
URL: http://tessiss.blogg.se/
Postat av: Pelin

Hej!



Håller med dig totalt vad är det för fel?!



Jag fick förut jämt höra det: ´´gud så bortskämd du är du shoppar ju jämt och varje gång mycket och att dina föräldrar betalar´´

Min mamma och pappa tycker inte att ´´jag´´ ska slösa mina pengar på att köpa klädeer ha typ bara ett plagg i min garderob som jag själv betalar.



Inm ridningen så betalar mina föräldrar min utrustning men eftersom att jag går på ridskola så tycker de att det är onödigt att köpa grejer till en ridskolehäst så det betalar jag men i bland brukar de kunna betala de också;)

2012-02-29 @ 13:13:27
URL: http://mylifeaspelin.blogg.se/
Postat av: petra

Eller hur, vem vill inte vara bortskämd? Man tackar och tar emot, skulle i alla fall jag göra ;) en sak om man beter sig som en snobb som anser sig vara bättre än alla andra men bara för att man har mycket grejor så spelar de tydligen stor roll.. :P

2012-02-29 @ 19:46:29
URL: http://petrajosefsson.WordPress.com
Postat av: Ztaina LarzzNNNNNNN

stör mig enormt på folk som vill vara bortskämda och skryter om det, jag får höra det hela tiden och lackar ur lika mycket varje gång, haha!

2012-02-29 @ 20:34:50
URL: http://stinalaarssoon.blogg.se/
Postat av: Sara!

Jag håller med dig helt! Det värsta jag vet är att bli kallad bortskämd. Mamman visar bara att dem älskar dig över allt annat! Sen är du inte bortskämd, du får du barnbidraget av dina föräldrar även om du inte vet det ;) så skit i dom elaka cp mongo kommentarerna & kör ditt race! Puss :-)<3

2012-03-02 @ 15:04:39
URL: http://imdaonlyone.blogg.se/
Postat av: josephine

jag har en aning om vem det är..

2012-03-04 @ 13:12:48
URL: http://josephinegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0