Svar på kommentar

anonym om Frågestund svar, första delen:
Hej!
Är det bara jag som tycker att du hoppar nogger ganska så ofta?
Menar inget dumt bara undrade!

Kan lika gärna ta upp det här eftersom antagligen någon mer tycker det.
Asså jag hoppar honom inte så ofta, jag rider honom inte ens ofta, en femåring kan ridas 5 dagar i veckan utan problem, men dom flesta rider sina femåringar 7 dagar i veckan som vilken annan häst som helst, jag rider nogger ca 3-4 gånger i veckan, och hoppar max 1 gång, kanske löshoppar honom också men det tycker han bara är roligt så det är inga problem för honom!
-
Fick också en kommentar om ifall jag skulle hoppa honom uppsuttet redan, förstår inte problem med att jag gör det? :S
Och helt ärligt, min ponny, mina beslut och jag gör som jag vill. :)

Kommentarer
Postat av: Tilda Öjerhed

asså okej, jag vet inte hur snäll nogger är men det käns som att det inte var så längesedan du började sadla honom....

2012-04-17 @ 18:45:31
Postat av: Lovisa

Men om du bara rider 3/4 ggr i veckan så hoppar du ju 25/30 % av gångerna! Tänk på det så ist och anpassa vad en knappt grundriden häst klarar :)

2012-04-17 @ 21:43:10
Postat av: Anonym

Men är han 5 år så är han mer mogen än en 3 åring. Oftast rids dem ju in vid 3 års ålder. Jag känner inte nogger men alla känner väl sin egna häst bäst så skit i alla andra och kör på din magkänsla.

2012-04-18 @ 15:27:17
Postat av: Petra

//Petra ;)

2012-04-18 @ 15:27:53
URL: http://petrajosefsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0