Frågestund svar, första delen

Frågan
Svaret
Wilma:
Vad är ditt mål med Nogger detta året?
Hmm, svår fråga men det är nog att få honom såpass utbildad/musklad så att vi kan ut och tävla.
-
När tänkte du tävla med Nogger och i vad då?
Vet inget datum för första starten ännu, men det dröjer nog inte så jätte länge.
Vad det blir får vi se då, är han redo för att hoppa en bana så tar vi hoppning, kan han gå ett dressyrprogram så tar vi det, eller vem vet, kanske både och!
-
Är du noga med märkes ridsaker?
Nej, det klart det är kul med märkesutrustning, men det viktigaste är att det är snyggt och sitter bra på hästen och har bra kvalité.
-
Tycker du att du har höga/låga krav på Nogger?
Jag har nog ganska höga krav på honom, men han klarar av pressen jag sätter på honom, hade det blivit för mycket för honom så hade jag ju självklart tagit det lugnare.
-
Hur länge tror du att du kan rida han?
Jag vet inte, tycker inte jag har växt något senaste året och hoppas det fortsätter så, så att jag kan rida honom tills jag tycker han är redo för att ridas av en liten tjej/kille!
-
Skulle vem som helst få rida Nogger? t ex jag?
Vemsomhelst får absolut inte rida honom, just nu är det bara jag som får rida honom + Jennifer som har fått rida några varv i paddocken på honom.
-
Jag tycker din blogg är otroligt kul att läsa! Önskemål från mig är mer filmer när du rider Nogger! :D
KRAM<3
Tack, ska börja rida mer i paddock nu, och åka på träningar så då kommer det bli mer ridfilmer! :) Kram!<3
-
Tilda:
När ska du sälja Nogger?
Vet inte, kommer nog ha kvar honom sålänge det går, och den dagen han ska säljas kommer jag gråta som ett litet barn,haha!
-
Hur hög tror du han kommer bli?
Vet inte, men min stora dröm vore om han blev över C-ponny måttet, då hade vi kunnat ta oss långt!
-
Vet du vem som kommer ta över Nogger?
Nej, det får vi se, men han ska säljas till någon som är liten och vill satsa och kan utvecklas tillsammans med honom, och självklart, som älskar honom lika mycket som jag gör och som passar ihop med honom.
-
Hanna:
Vad är ditt mål med nogger? 
jag har följt din blogg från starten och har för mig att du har ganska höga mål (?), tänkte han är väll fem år nu, kom till dig oinriden och så är väll du ganska lång? (du ser inte lång ut nu men du växer ju och så är du ju fjorton så kommer inte kunna tävla honom så länge? :C )
Oj, det är väldigt svårt att säga, men vill kunna tävla honom och så innan han säljs, jo jag vet att jag är lång, och växer, men förhoppningsvis så växer ju han också lite till.
Jag kan ju tävla honom även fast jag är för gammal, dock får det bli på klubbtävlingar eller starta utan tävlan(dvs att man tävlar med alla andra men inte kan bli placerad)
-
jag tycker att din blogg är jättebra annars skulle jag ju inte läsa den, och du och nogger är jättefina tillsammans<3 frågan var inte menat som någonting dumt så ta det inte så! :D
Tack så jätte mycket, nejdå jag förstod precis vad du menade :)<3
-

Therese
Hur går det med Nogger ?
Det går super bra!
När tror du att eran första tävling blir ?
Blir det hoppning eller dressyr då ?
Som jag skrev till Wilma så vet jag inte, vi får se. Fast hade gärna velat starta honom till sommaren så vi kan vara med på utomhustävlingarna.
<3
Puss pårej!<3
-
Lina
Favorit mat?
Pizza
Vilken skola går du på?
Internationella Engelska Skolan i Borås(IES)
Gillar du din skola?
Nej! Haha...
Vad heter din bästa vän?
Moa Kryh(snälla börja inte stalka henne nu!;))
Har du svikit någon nån gång?
Ja...
Har du blivit sviken nångång?
Många gånger.

Tack alla ni som skrivit frågor, frågestunden är fortfarande öppen så bara att kommentera på! :)
http://noggers.blogg.se/2012/april/fragestund.html#comment

Kommentarer
Postat av: anonym

Hej!

Är det bara jag som tycker att du hoppar nogger ganska så ofta?

Menar inget dumt bara undrade!

2012-04-17 @ 16:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0