STAND UP FOR THE CHAMPIONS

Nogger levererar mer än någonsin just nu!
Idag red jag upp till Jennifer barbacka, han var helt lugn hela vägen dit, sen värmer jag upp honom i paddocken, rider runt, över lite bommar, volter, serpentiner osv, han gick i en helt grrryyyyym form och jobbade med ryggen som tusan, sen löshoppar han 90cm och som pricken över i så gör han klockrena galoppombyten på vägen hem, i var femte steg! Jag lipade nästan, så j*vla grym är han!
goppetigoppetigoppetigoppeti BYT goppetigoppetigoppetigoppeti BYTgoppetigoppetigoppetigoppeti BYT and so on.
Och han fick stå i en hage hos Jennifer i några timmar medans vi fikade och gjorde massa annat, jag tänkte inte ens på att han inte kan vara själv i en hage, han får alltid stå inne i boxen om MAléne är ute med både Gustaf och Ramona, men vi bara släppte ut honom i en egen ahge och han lunkade runt där och åt gräs och njöt av livet, inte ens en antydan till att vilja rymma!
.
Shit vad jag tror på honom, han ger allt, han gör sitt bästa, han lyssnar till minsta lilla och uppför sig som en kunglighet, denna ponnyn kommer bli något stort, om han växer till c-ponny så kommer vi ta oss dit tillsammans, om inte, så ska jag hitta en perfekt liten unge som vill ta honom dit!
Jag älskar Nogger så über mycket.
Och detta är inte bara för att han är en sjukt duktig ponny, jag älskade honom lika mycket första gången jag såg honom, när han stod där i boxen hemma hos Emma, hela han var pisseblöt eftersom det snöade/regnade ute, manen hängde i stripor, hela ansiktet täcktes av den tjocka svarta pannluggen, han sticker ut sitt lilla huvud ur boxen och gnäggar, jag älskade honom lika mycket då som nu, det spelar ingen roll hur mycket han presterar eller inte, han har en underbar personlighet som man inte kan låta bli att lé åt :')
.
Nu ska jag fortsätta att kolla på tv, och kanske skriva några åsikts inlägg, vad tror ni om det? :)
PEACE OUT, oh juste, jag älskar min ponny och min bästiz, dom är BÄST!
Och rubriken, den låten får mig att tänka på tävling, ärevarv, applåder, ära, priser och lycka.
Kanske beror på att den typ alltid spelas på prisutdelningarna i Svenljunga?? ;)
Anyway, alla som tvivlar på oss nu, ni kommer ångra er när vi står där on top of the world, och ni inte har rört er en millimeter :D
(ber om ursäkt för ett extremt rörigt inlägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0