På tur i trollskogen

Red ut barbacka på Nogger idag, vädret var lite bättre och jag mådde lite bättre också.
Han var jätte duktig idag, vi brjar bli riktigt samspelta, han skrittade lugnt på långa tyglar, lyssnade super bra och gick jätte fint i en lugn och samlad galopp :)
Red över ängarna och även fast det var typ ½ km rakt fram på en öppen äng så gick han lugnt, och såfort jag kände att han var påväg att bryta av till trav så behöve jag bara trycka lite med skänkel, det var en helt otrolig känsla! Innan har han bara saktat ner och ökat som han själv kände för det.
Sen hittade vi massor med mysiga små stigar i skogen, red runt lite hursomhelst men fick faktiskt ihop det tillslut så att det blev en runda, och på några ställen låg det träd över vägen, men dom skuttade han glatt över, och som vanligt hoppade han dubbelt så högt som han behövde göra för att komma över, han gillar verkligen att hoppa! :9
-
Och när jag kom hem hittade jag ett påskägg i köket, haha, grym dag eller vad?!
Så nu sitter jag och tjockar mig och äter godis ;)

Kommentarer
Postat av: SaraH

Sjukt fin blogg du har!=)



ps. fin din häst e ;)

2012-05-12 @ 19:45:16
URL: http://thesaraaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0