Förkyld+feber+pollenallergi+regn=otaggad tjej!

Nogger får vila idag, mår piss och det regnar as mycket ute, så har verkligen ingen lust att göra något överhuvudtaget... :(
Men i helgen eller nästa vecka blir det nog löshoppning för Nogger!
Han brukar ju springa runt i hagen och skutta över stenar och pinnar och sånt som kommer i hans väg, och han hoppar stort och fint, så hade varit kul att testa lite hur högt han kan hoppa! :)
Sen blir det lite vila på hoppningen fram tills tävlingen 10:onde Juni :)
Ska börja satsa mycket på dressyren nu också, inte bara rida honom i form utan börja med lite rörelser/moment från LC och LB program, serpentiner, ökad trav, mindre volter, halter osv.
Vill ju gärna kunna börja tävla honom i dressyr också snart! :)
Saknar att tävla så sjukt mycket!!
Alla förberedelser, nervositeten, man blir så sjukt taggad när man kommer in på banan, och lyckan när man rider ärevarv, älskar det!
Senast jag tävlade, det var i höstas, på en helt underbar D-ponny, och sån känsla som vi hade hoppas jag att jag och Nogger också får, hon taggade till ordentligt, men lyssnade på mig till 110%, och sen var det bara ett stort svävande språng långt över hindrena, där snackar vi samspel mellan häst och ryttare!
Och jag tror faktiskt att jag alltid måste trotsa folk, för många säger att jag inte kan tävla Nogger, och det var samma med den ponnyn, fast då var det eftersom hon var ett 22 år gammalt varmblod, men det gick ändå, även fast ingen trodde det så kunde hon verkligen hoppa, 130 cm oxer stillastående, no problems!
Usch, synd att det finns idioter där ute som måste förstöra allt, annars hade vi fortsatt mot toppen, och ni som rider på Elit nivå hade fått se upp för den töltande travar ponnyn!
Men som tur är så har jag ju en underbar ponny nu, som ingen kan ta ifrån mig :')
Älskar lilla Nogger, och tror det kommer gå Awesome på tävlingen, vad tror ni?
Tror detta var våran sista tävling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0