Ett sista inlägg.

Det var en läsare som önskade ett sista inlägg om alla hästar jag har haft, så nu medans jag ändå bara ligger ute i solen och steker så tänkte jag skriva ett inlägg om alla hästar som jag har haft.
Men jag orkar inte skriva en hel roman om varje häst, utan det blir kortfattat med en liten bild eller två.
Vill inte gå in på djupet på dom heller eftersom jag förlorat nästan alla dessa hästar av tråkiga och väldigt personliga andeldningar...
-
Vi börjar såklart med min första häst. Ett svart halvblods sto vid namn Jamaica som min familj köpte år 2003/4 om jag inte minns fel. Helt underbart snäll häst, minns att min lillebror,bara ett par år gammal, brukade stå UNDER hennes mage och borsta henne. Hon var tyvärr triangel märkt så hon tävlades aldrig då hon stod hemma hos oss, men hon fick 2 stycken föl.
"majsan"s första föl föddes år 2005 och blev ett brunt sto med bläs och en vit strumpa e, Cortus. Hon döptes till Cool Corinne och blev en riktigt stjärna, redan som femåring gick hon LB/LA med min syster.
(På bild, "Colan" hoippar 1,30 m på treårstestet)
Colan fick också en lillebror e,Surikat, en svart liten hingst med bläs och en strumpa som var sötare än socker.
Tyvärr avlivades Sauron, bara några månader gammal pga problem med frambenen, som varken veterinär eller hovslagare kunde fixa.
(Hela familjen samlad, från vä, Jamaica,Sauron och Cool Corinne)
Under denna tiden hyrde vi också tre olika ponnyer från Sjöstjärnan, Kia, gordon och Laban.
Dom reds mest utav min syster och hennes kompis så skriver inte mer om dom.
-
Sen, år 2007 köpte min syster och hennes kompis ett D-ponny sto tillsammans, några år senare köpte våran familj Ronja så att hon bara blev våran, och typ ett år efter det blev hon min!
Ronja, född 2000, okänd härstammning, tog mig från 80 cm clearrounder till LA nivå.
Ronja var en elak ponny, hon bet, sparkade, bockade, vägrade, skenade osv, men hon lärde mig också att man inte kan ge upp när man håller på med hästar.
På bilden nedan, år 2008, var vi inte så jätte samspelta.
Men efter mycket träningar, tålamod och tårar så blev det bättre,vintern 2010-2011 tränade vi på LA nivå och var mer redo än någonsin för att åka ut och tävla, men tyvärr blev det inga tävlingar eftersom våran saga slutade strax efter.
Samma höst började jag också rida Colan, vi tävlade LB/LA och började också  satsa mer seriöst på dressyren med mycket privatträningar för Annika.
Men i februari 2011 slutade jag rida både Ronja och Colan, Ronja såldes och Colan åkte till en tävlingsryttare som fortfarande rider och tävlar henne.
(På bild, tävling i Svenljunga, 90 cm på Ronja)
Och sen red jag många andras hästar, red mycket på ett superfint dressyrsto på ca 170 cm som hade varit skadat och därför behövde en modig liten skit som kunde och vågade hålla sig kvar på henne när hon försökte bralla loss, och det var där jag kom in bilden ;)
Men i april samma år började jag rida på en 22 år gammal varmblodsponny, Haili Balder hette den vackra varelsen.
Och där snackar vi hopp kapacitet!
I november hade vi tagit oss från 40 cm på klubbtävling till 1 meter på lokal, mot storhästarna eftersom lilltjejen inte hade något mätintyg.
Och ja, jag var rätt stolt när min töltande gammla prinsessa slog fina varmblod ^^
Vi tränade på 1,20 m banor och hon var en riktigt stjärna, men alla sagor har ett slut, vårat kom i mitten på november 2011.
Sen red jag nästan ingenting, red Rolex några gånger men annars ingen ridning.
Och sen, happiest day of my life, 14 Januari, 2012 åkte jag och mamma och hämtade min prins Nogger e, Burhults Nougat! <3
Och nu tränar vi på LC nivå och ska snart göra våran första start :D
Hoppas ni tyckte att detta var ett bra sista inlägg :)
Ni får gärna kommentera om ni undrar något mer, kommer nog kolla bloggen lite då och då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0