The big surprise

Det super roliga som hände idag var....
Att jag red på Nogger!!! :D



Somsagt så var jag och Alice ute och fotade lite, och han var så himla lugn och snäll så efter en stund så blev jag så sjukt sugen på att testa att sitta på honom,så först så höll hon honom medans jag hoppade upp och hon ledde runt oss lite och han brydde sig inte sig inte ens om att jag satt på honom :D Så sjukt duktig var han!
Och jag får alltid höra att jag är helt galen när jag rider,håller på med hästar,för jag måste verkligen tänja på gränserna...hehe
Så jag fixade väl grimskaftet till ett par tyglar,super bra osv. ;)
Och Alice höll i honom medans jag lugnt hoppade upp igen och hon hjälpte oss att "ta lite fart"(dvs få honom att skritta eftersom jag inte ville skänkla på honom) och sen så skrittade vi runt på den stora ängen som vi var och fotade på, helt själva,och jag nuddade honom knappt med skänkeln utan han gick framåt helt av egen vilja!
Och jag styrde och han lyssnade super bra och tyckte det var jätte kul och hade öronen framåt hela tiden och ville nästan trava,fast riktigt så inriden är han inte än så det fick han inte,haha! :)
Men detta var verkligen underbart, han var så positiv till att bli riden och jag tror inte det kommer bli några problem att rida in honom :)
Man får alltid räkna med bakslag, men tror det kommer gå ganska så bra :)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0