Rodeoponny var det ja!

Red ut på Nogger idag, och herre jösses vilken pigg liten ponny han var idag!
Red inte så långt men han hann busa rätt rejält ändå!
Vi red förbi två stycken stora ardenner hästar som gnäggade och sprang runt i deras hage så då blev han jätte stissig och hoppade runt och visade upp sig som en liten hingst, och sen kom vi ut på en jätte stor äng och han småtravade lite och var fortfarande lite uppstressad men jag gjorde lite volter oså så han lugnade ner sig sen lät jag honom skritta på lite halvlång tygel, och sen började han småtravade och när jag tog i tyglarna gjorde han världens bocksprång och satte av i full gallop!
Och jag hade kunnat stanna honom direkt, men han ville verkligen springa av sig all sin extra energi och han tyckte det var skit roligt att gallopera, så vi galloperade över resten utav ängen!
Och jävlar vilken power det finns i den lille tjocke korven! Han är en liten gallop ponny
Ska bli kul att se hur hans gångarter ser ut med rätt muskler och mindre mage, för han har väldigt fina gångarter nu! :)
Mycket vacker bild från vårat fotoprojekt i skolan,fjortis I know ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0