Nogger är en duktig pojk

Idag fick Nogger på sig skor för allra första gången.
Han tyckte det var lite läskigt med alla ljud när hovslagaren slog till skorna så att dom skulle sitta perfekt, och det var också lite läskigt när skorna kom på hovarna, men efter att ha gjort sönder ett grimskaft och nästan lagt sig ner i stallgången så insåg han att skorna skulle på och sen stod han jätte snällt, haha! :)
Och när han fick gå ut i hagen igen så verkade han nöjd med att inte ha ont i fötterna eller glida omkring för han travade iväg där han innan bara skrittat väldigt försiktigt, så det var ju possitivt :)
Och när jag gick ut och skulle ge hästarna lite mera hö så stod  dom en bit bort, och då kom han först av alla i full gallop och gjorde några glädjebocksprång, så han trivs verkligen med skorna på :)
Så imorgon ska jag nog åka och köpa ett par boots till som jg ska ha när jag rider honom oså, så att han inte trampar sig nu i början när han inte är van vid skor och brodd!
.
.
.
Nu har jag fått alla bilde rifrån Alice, dom är superfina! :)
Vill ni ha en bildbomb??? :D Isf, kommentera! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

jaaaa. Bilder är kul.

2012-01-25 @ 21:36:07
Postat av: amanda

bilder uppskattas alltid! :)

2012-01-25 @ 23:19:01
URL: http://berggrenskaan.blogg.se/
Postat av: Ebba

Sådär, nu finns det massa bilder :)

2012-01-26 @ 20:14:26
URL: http://noggers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0