Frågor och svar

Josephine-
.
1. va tycker du om våran blogg?
Jag tycker den är bra,snygg design och bra uppdatering
2. om vi hade en frågestund, skulle du frågat då?
Jag vet ju nästan allt om Alice, men jag ahde absolut skrivit frågor till dig och Molly
3. va gillar nogger mest?
Att pussas och att få uppmärksamhet, han kan börja skrapa i marken och gnägga om jag t.ex. lämnar honom i stallgången
4. va fick dig att börja blogga?
Att jag vet många som inte har facebook som vill följa mig och Nogger, och jag tycker det är kul
5. trivs du i din skola?
Ja, jag gillar skolan,lärarna och dom som går där, fast ynd att det är mycket stölder...
6. är du kär?
Ja
7. nogger är söt, tycker du mistral är söt?
Tack! Ja det tycker jag, och hon är väldigt fin i kroppen, musklad oså
8. hur högt har du tävlat?
120 cm på storhäst och 110 cm på ponny
9. va har du haft för hästar?
Tre stycken halvblod, en d-ponny och Nogger som jag själv ägt, men sen har jag ridit mycket hästar åt andra och haft foderhästar
10. hur mår du just nu?
Jag är jätte glad för att jag har Nogger men det är mycket annat som inte är bra så det är lite sådär...
.
Anonym
.
1.gillar nogger majs?
Haha, det har jag aldrig gett honom, kanske ska prova det?
.
Amanda-
.
1. hur kommer det sig att du fastnade för Nogger?
Allting var så perfekt, jag ville gärna ha en unghäst, han var så sjukt söt och så snäll och gosig när vi var där och hällsade på,och jag tyckte det var ett bra avslut på ponnytiden med ett litet ungponny projekt
2. Vad är planerna med honom innan sommaren?
Få ner honom i vikt så jag kan rida honom med sadel
3. Ska du sälja sen efter du ridit in han och så?
Han ska tävlas och få mycket resultat och vi ska ha roligt och ta det lite som det kommer, men ja sen ska han säljas
4. Vad för gren tror du han är mest lämplig för?
Han hoppar mycket bra och har ett sjukt fint steg, så han blir nog en bra allroundponny
5. Har Nogger någon stamtavla? :)
Ja han har väldigt fin stamtavla
6. Vilket år är han född så man har lite koll på hur gammal han e ;)
2007
7. Planerar du någon CR i hoppning och dressyr med han längre fram?
Jag har inget planerat än, men ska ut och tävla med honom sen när vi är redo
8. Rider du inte alls Helly längre? isf varför?
Nej det gör jag inte
9. Alla planer som du hade med Helly, dom finns inte längre, elr? Elr har ni bara tagit en paus?
Alla SM planer osv med Helly är borta nu, det finns ingenting som får mig att börja rida henne igen
10. Ska du fortsätta att rida henne?
Nej
11. Har inte riktigt fattat vart Nogger står.. Är det i Länghem, isf vart? För det är väl inte där Helly står?
Han står i Dannike(där jag bor) i ett stall ca 10 min ifrån mitt hus, nej det är inte där helly står
12. Vad är det bästa respektive sämsta med Nogger? :D
Det bästa är att han alltid är glad och är väldigt positiv till nya saker, det sämsta är att han inte gillar att stå själv i stallgången och blir väldigt orolig om jag tex går in i sadelkammaren
13. Hur lärde du han pussas? För du skrev i något inlägg att han kunde det, elr? :)
Han gillar väldigt mycket att pussas och gjorde det självmant, och jag sa puss varje gång han pussade mig så nu kan han det typ på kommando
14. hur gammal är du? Här har man ingen koll alls xD
Snart 14, född 1998
15. Vad vill du gå på för gymnasium och vad för inriktning när du ska välja det?
Jag hade tänkt bli veterinär, från att jag var fyra år gammal till 2010, när min ponny fastnade i ett staket och drog sönder sitt ben och jag insåg att jag spyr när jag ser blod, jag vet inte riktigt, jag vill inte gå på hästgymnasium utan jag vill gå på ett gymnasium som ger en bra utbildning
16. Beskriv dig själv med tre ord! :)
Impusliv envis målmedveten(bestämmer jag mig för nått så ser jag till att det blir så x))
17. Beskriv Nogger med tre ord! :)
Rolig underbar-personlighet tjock
18. Lite nyfiken på vart Ronja hamnade och Colan! :)
Ronja är såld, vart vet jag tyvärr inte. Colan är inte såld utan står hos en tävlingsryttare någonstans, vart vet jag inte heller.
19. Din absoluta favoritbild på Nogger.
Oj, jag har jätte många så det vet jag faktiskt inte
20. Hur hög är Nogger? Om du inte vet, vilken kategori är han?
Ca 120 cm(vi har mätt hemma) så kategori b men han växer ju fortfarande
.
Får man köra några this or that? ;) Skriva VARFÖR du väljer som du väljer så blir det mer som en fråga ;)
.
21. Nordsvensk/Ardenner Vet inte varför, tycker mer om dom bara
22. New forest/ Welsh Welsh Mounatin eller Welsh Cob?
23. Shire/Fallabella En häst kan aldrig vara för stor,men den kan vara för liten ;)
24. Hund/katt Dom är mer som än vän, medans en katt är mer som,ett gosedjur elr nått,haha nä men hundar känns mer förstående än katter när man typ är ledsen och så
25. Orm/Mus Jag hade möss när jag var liten, typ 40 st(dom fick ungar)och tycker dom är väldigt mysiga
26. Liten storhäst på 155 cm med otroliga gångarter/storhäst på 165 cm med begränsade gångarter men en klippa i allt annat. Jag vill ha en STOR storhäst hellre än en liten
27. rida barbacka/bada Jag tycker det är så underbart, man känner varenda rörelse hästen gör, så härligt!
28. Ponnygalopp/ponnytrav Venne varför faktiskt,hade det vart storhäst så hade jag valt trav pga att dom slår hästarna så mycket i gallop för storhästar
29. körning/gymkhana Jag har kört och ridit travhästar, och ridit gymkhana, och tycker gymkhana är mycket roligare
30. westernhäst/Galopphäst Dom är så sjukt lydiga! :O
31. spindlar/ormar Sen jag föddes har jag haft en enorm spindelfobi men ormar har jag inte ont av,har hållit  en 2 meter lång orm när jag var i Thailand ^^
.
32. Varför började du rida? Var det din mamma som fick dig att göra det? :)
Jag var väldigt liten när jag började rida, bara 2 år typ så kommer inte ihåg vem det var, var nog både mamma och pappa som fick mig att börja rida
33. Lägg upp en bild på Dig själv :D

34. När fyller du år? Så man vet när man ska säga grattis! ;)
8 april
35. Lägg upp några bilder från CR-hoppningen i Länghem där du hoppade en lite fläckig sak så vi får oss ett litet leende på läpparna! :D hihi
Hahahaha! Vilka minnen asså! Snacka om att det är bevis på att jag är impulsiv!



36. Vad äter du helst i godisväg?
Salta godisar och choklad
37. Om du fick 1 miljon.. Vad skulle du göra med dom pengarna? :) Ge till fattiga barn kanske? ;) hehe.
Jag hade nog shoppat loss ordentligt! jag är inte så bra på att ge bort pengar till behövande...
38. Om du fick välja att vara en känd människa inom ridporten. Vem skulle det vara och VAD skulle du göra? :)
Jag skulle vilja vara Jan Brink och jag skulle sitta och glo på fina Briard sålänge jag bara kunde!haha
39. Är du nöjd med dina Tretorn stövlar? :)
Ja det är jag verkligen! Jag har väldigt smala ben och det är dom första stövlarna jag har som sitter bra, och dessutom är dom snygga också!
40. Ska du till GHS? Isf vad ska du köpa? :D
Jag ska gå på mässan på lördagen och jag ska leta efter scapa schabrak och dressyrträns, men kommer antagligen hänga med MYCKET annat hem också!
.
Världens Bästa! ;) (=Emmie)
.
Vad är söta ponny för ras? :D
Welsh Mounatin
.
.
.
TACK för alla frågor! :D

Kommentarer
Postat av: Petra

Oj vad frågor! :O

2012-01-28 @ 22:49:59
URL: http://petrajosefsson.blogg.se/
Postat av: Ebba

Japp! :)

2012-01-28 @ 22:59:08
URL: http://noggers.blogg.se/
Postat av: A N O N Y M

Är du stor för alla ponnyer eller? ;o

För det ser ut som du plågar skäcken, och du är TOTALT förlång för nogger..

2012-01-30 @ 20:27:35
Postat av: Ebba

Jappjapp, han blev riktigt plågad utav att jag red honom en gång :)

Jag bryr mig inte om du tycker det, du är för feg för att visa vem du är, och jag vet vad jag gör så du behöver inte kommentera min längd för jag väger inte för mycket för honom så det påverkar honom inte! :)

2012-01-30 @ 20:41:21
URL: http://noggers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0