Borde döpa om Nogger...

...till Piggelin!
Han var väldigt pigg idag när jag longerade honom så det kändes som om jag hade en storhäst i linan när han försökte dra iväg!
Men han var jätte duktig när han fåt springa av sig lite energi, och då gick han jätte fint i skritt och trav i båda varven och galloperade lite också fast han tycker fortfarande att det är lättare att trava :)
Sen så upptäckte jag att han är lite rädd för mitt longerings-spö när det kommer på honom(har jag bara haft det med vid longering i förebyggande syfte, aldrig behövt använda det eller ens ha det nära honom) men när jag råkde peta på honom med det när jag skulle fixa till nosgrimman på tränsen som satt snett(haha antagligen efter alla hans bockningar och ryck)så blev han jätte rädd, så i över 20 min stod jag och lugnt och sansat drog spöet över honom, och typ rörde honom på benen med det och på halsen och rumpan och hela kroppen, och nu verkar han inte vara nått rädd för det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0