SvettSvettSvett bränna FettFettFett!

Var ute och joggade Nogger innan, red upp och ner för en gräsbacke några gånger, trav upp och skritt ner men sadeln låg inte 100% still så tänkte att det var bättre att bara ta det några gånger och sen rida på lite rakare mark.
Så joggade honom på grusvägen bort till dom två första ängarna, sen över dom, ienom en liten skogsdunge och ut på två ännu större ängar.
Där red jag honom på stora trav volter och sen runt träden som står mitt i den sista ängen och sen en underbar galopp över ängen, sen red jag honom på stora galoppvolter i båda varven och både vänster och höger galopp, han var super duktig :D
Sen blev det en ordentlig trav stärcka tillbaka med lite små skrittningar imellanåt.
Och som grädde på moset så tog han stöd i tygeln och gick i en ganska lång och låg men super fin form nästan hela tiden!!!
Ja krävde inget av honom utan han tog själv stöd och sökte sig neråt och ibland blev det lite jobbigt så då slängde han upp hvudet men förutom det så gick han skit fint hela tiden!!
.
Seriöst det var nära att ja grät glädjetårar! Vem hade kunnat tro att vi efter knappt 2 månader skulle ha kommit såhär långt?! Inte jag iaf!
Trött och svettig ponny rullar sig i boxen, fint fejs han har!

Kommentarer
Postat av: Theresé

Va duktig han är :D

2012-02-28 @ 21:21:43
URL: http://tessiss.blogg.se/
Postat av: Theresé

Va duktig han är :D<3

2012-02-28 @ 21:21:51
URL: http://tessiss.blogg.se/
Postat av: Ebba

Han är superduktig min lilla ponnyfjant :D :D :D <3

2012-02-28 @ 21:48:58
URL: http://noggers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0