NY HÄST OCH SHOPPING!

Den som gissade rätt först(med lite hjälp av facebook) var min grymma avtrillare Petra!!!
Kolla hennes blogg; www.petrajosefsson.blogg.se
.
.
.
Alltså, idag flyttade min systers treåriga valack hit, han är ca 165 cm hög och super snäll, som en jätte bebis!
Jag och mamma ska ha honom nu eftersom min syster ska flytta till Oslo och jobba där i ca 1 år :)
Allting med flytten gick bra och hästarna har redan blivit bra kompisar med varandra.
Hästarna när vi hade släppt ihop dom.
.
Och sen när jag och mamma skulle åka och lämna tillbaka transporten så gick vi på stan en sväng och shoppade lite, jag köpte en jätte billig svart sadelgjordstunnel i fårskinn, ett brunrutigt fleecetäcke, tänkte först köpa ett ulltäcke men det blir för varmt för honom eftersom han har så mycket päls...köpte också ca 1 kg hästgodis som jag ska ha när jag tricktränar med honom. Köpte också den perfekta täckeslagaren, silvertejpen! Och sen hängde det med lite andra nödvändiga saker hem, bla ficklampa, pannlampa o sånt :)
Kollade också på några jätte snygga kingsland schabrak och på en as skön dressyrsadel, men sadel fanns bara i 17" och det är för långt för Noggers rygg.... Och därför köpte jag inga schabrak heller eftersom det är onödigt att dom ska ligga i stallet och bli smutsiga nu när jag inte har någon sadel!
.
Jag och mamma åt och fikade på stan också, super mys :)
Jag ska ner och hjälpa till att ta in hästarna ikväll, ska ta lite bättre bilder på Rolex då ;)

Kommentarer
Postat av: Theresé - DressageRoyals

SV; Tack hihi!

Du och Noggersson är lika snygga! <3

2012-02-11 @ 18:08:12
URL: http://dressageroyals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0