NOGGERS FÖRSTA SADEL!!!

När vi väl var på Hööks så började vi kolla på lite olika sadlar, jag ahde siktat in mig på en lädersadel i allround modell, men det visade sig att den inte passade mig storleks mässigt och nogger fomr mässigt, så det var rätt kört!
Så vi började fundera på att köpa en dressyrsadel istället, eftersom jag har så långa ben, så vi kollade på några, och i rätt tum och bomvidd så låg alla på runt 10.000 kr, och det är ganska saftigt för en sadel som jag ändå inte kommer kunna ha om ett tag!
Och då kommer den dumma tjejen på hööks på idén att prova en syntets sadel, jag hatar syntets sadlar!
Menmen, den låg ju på runt 2.000 så  det var ju ett mer överkommligt pris...
Så jag provsatt i den och det såg bra ut och den var obekväm att sitta i men jag får offra mig.
Och när vi sedan här hemma hade longerat Nogger med sadeln på så klippte vi bort prislappen, sadeln satt super bra och nu är den min! ;)
Det är en Claridge House dressyrsadel i syntet,den kommer bredda sig lite men den kommer ändå att passa Nogger, och vi ska försöka att lägga en padd under sedan när han går ner i vikt så att jag kan ha den så länge som möjligt, och sen köper vi väl en riktig lädersadel när jag ska börja tävla :)
Tjockisen i sin nya sadel! :D
Sen red jag en sväng i skogen med sadeln och den låg jätte bra på honom, och Nogger tyckte nog det var skönt att jag inte satt direkt på ryggen på honom nu för han var super pigg och ville dra iväg i full fart hela tiden, så det blev några härliga galopper och som ni ser på bilden så blev han rejält svettig!
Även fast jag inte gillar syntets sadlar så var det väldigt skönt att rida med sadel! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0