KNAS

Nogger var totalt övertaggad idag!
Han kunde inte stå still i stallgången och när jag satte fast honom lite kortare för att ha en chans att kunna kratsa hovarna på honom så la han all tyngd frammåt och gjorde sönder ena grimskaftet....suck asså!
Efter en mycket fin lagning av grimskaft så var tillslut all snö borta från hans små hovisar :)
Sen när jag skulle sätta på selen(jag tömkörde honom) på honom så började han studsa runt igen och jag började smått tappa tålamodet, haha hur kul kan det vara egentligen att hoppa runt i en stallgång??
Men när allt var på så gick vi ut ur stallet, sen stannade jag honom och skulle stänga stalldörren, och precis när jag stängt stalldörren så ställer han sig högt på bakbenen och står så ett tag och sen slänger han sig frammåt!
När han väl lugnat ner sig så gick vi iväg på grusvägen och helt plötsligt när vi småjoggar lite så börjar han gallopera och sen vill han bara öka och öka, haha jag har aldrig sprungit så fort förut xD
Men han lugnade ner sig efter en liten stund och sen gick det jätte bra :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0