Galen ponny!

Jag, Nogger, mamma, mormor och hunden tog en superhärlig skogspromenad idag.
Jag tömkörde Nogger och han var super duktig, såhär bra har det aldrig gått förut!
Han tog super bra stöd och gick i en bra form och typ fick värsta undertrampet i traven, sjukt fin var han, och jag undrar vart han lärt sig det där för jag är långt ifrån att träna honom att arbeta i form! xd
Vi var ute i över en timme, och på vägen hem gick vi över två stora ängar och det blåste as mycket och Nogger började typ småstegra för att han blev så taggad, så jag släppte lite på tömmarna och han drog iväg i galopp och jag sprang efter, heeelt galet var det!
Men när han fått räcerstarta och springa lite så gick det att korta ner galoppen jätte mycket, och jag orkade springa typ 1 km så han blev ordentligt avgalopperad, det var superhärligt! :D
Och det blev mycket trav och trav-volter också men allra mest skritt rakt fram på vägen och mycket varierande skrittarbete :)
Och mamma passade på att fota också, blev inte så jätte många bilder, men det gör ju inget :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Ebba!

Jättefina kort. Tänkte komma nästa lördag. Om det är Ok för dig. Då kan jag ta en promenad om du skall rida eller tömköra. Emma

2012-02-25 @ 20:17:03
Postat av: wilma öjerhed

Otroligt fina bilder på er! :D

Kul att det REDAN går såå bra! :D<333

2012-02-25 @ 20:40:31
Postat av: Ebba

Emma:

Tack :D Ja det går jätte bra! Du kan ju höra av dig när du vet ungefär vilken tid du kommer :)



.

Wilma:

Tack sötnos :D

Ja jag är helt överlycklig, sjukt att en 5-åring kan vara så duktig :D<3333

2012-02-25 @ 20:55:09
URL: http://noggers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0