En vanlig dag för mig!

(en måndag, det är typ samma sak varje dag förutom att jag börjar och slutar skolan på olika tider)
.
Alarmet på mobilen ringer kl 06.00, och sen slänger jag den i golvet så den slutar ringa och så sover jag till 06.30 istället ;)
Sen blir det att stressa upp, borsta tänderna, platta håret, sminka mig, ta på mig kläder och sen brukar det vara dags att åka!
Mamma kör mig till stan och därifrån tar jag bussen till skolan, är i skolan runt 8 och börjar tjugo över åtta så har gott om tid att fixa allt innan första lektionen.
Sen är det hemkunskap, spanska, svenska, lunch och idrott och tio i 2 slutar vi, sen tar jag bussen in till stan och går i affärer eller går och fikar med kompisar och tar bussen hem 10 över 3.
När jag kommer hem käkar jag lite och sen cyklar jag ner till stallet.Först tömmer jag ut vattnet ur vattenhinkarna och skrubbar ur krubborna, tar ner hönäten och samlar ihop alla höpåsar och slänger in dom i boxen där vi har höet i stallet,
Sn mokar jag och fyller på mer torv om det behövs, sen hänge jag tillbaka alla vattenhinkar och krubbor och fyller på dom med vatten,pellets,betfor och lusern och fixar hinkarna till kvällsmat och frukost.
Sen fyller jag på höpåsarna till morgon och lunch fodring, jag fyller på Rolex's höpåsar till insläpp och kväll och Noggers hönät till inläpp och kväll.
Sen går jag och hämtar Nogger, tar in honom och binder upp honom i stallgången, tar av täcket och hänger upp det så det torkar ifall det är blött, sen ryktar jag honom, ser till så alla broddar sitter som dom ska och sen sadlar och tränsar jag eller selar eller vad jag än behver göra för att göra honom klar för det vi ska hitta på :)
.
Sen är vi ute en stund och sen när vi kommer in ställer jag upp honom i gången igen, tar av allt, borstar av honom, tar på täcket och släpper ut honom i hagen igen. Eller så tar jag in honom i boxen om det är insläpps tid! :)

Kommentarer
Postat av: Theresé

Hihi okej :D

Tack för svar igen!

Va mycket du hinner göra en måndag <3

2012-02-19 @ 22:17:30
URL: http://tessiss.blogg.se/
Postat av: Pelin

Hej!



Nu har vi dagens failbild på vår blogg skicka gjärna in din failbild?:)



http://ponnyybrudarna.blogg.se/2012/february/nu-borjar-vi-med-dagens-failbild.html#comment



(Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer)

2012-02-20 @ 11:18:06
URL: http://ponnyybrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0