ÄLGARNA ATTACKERAR

Idag när jag var ute och red på Nogger så gick jag in på en väldigt liten väg stig i skogen med massa snö på.
Det var jätte mysigt och det är massa snötäckta granar på båda sidor om stig-vägen och Nogger var frammåt och allting gick bra, när det blev lite plattare istället för nerförsbacke så travade vi lite och han var jätte duktig!
Sen gick vi in på massa ännu mindre stigar osv och jag vet inte riktigt vart vi var när plötsligt en stor j*vla ÄLG hoppar ut mellan två granar!!!!
Nogger fick total panik och stegrade sig och gjorde ett jäkla ryck iväg och jag hade inte en chans att sitta kvar!
Så jag faceplantade snön och Nogger sprang in i skogen, och jag sket i att hela mitt ansikte var fullt med snö och sprang efter honom, som tur var hittade jag en morot i fickan så efter ett tag stannade han och vände sig och gick mot mig istället,tur!
Sen så gick vi tillbaka till stigen(trodde jag) Och jag ledde honom en stund för att lugna ner honom och när han var lugn hoppade jag upp igen...
Ca 10 senare insåg jag att att jag inte hade en aning om vart jag var och typ en halvtimme senare hade jag äntligen hittade tillbaka till stigen igen x)
Tog några underbara galloper också uppför en snötäckt skogsbacke :')
.
Så det var verkligen en kaosad ridtur!
Finfin mobilbild!!
Hela mitt ansikte dommnade bort och mascaran rann ner för kinderna när snön började smälta, jag var sjuuukt snygg sen asså!
Men annars är både jag och Nogger hela och rena :)

Kommentarer
Postat av: johanna

hahaha mys

2012-02-02 @ 22:02:21
URL: http://stallkompisaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0