Tävlings-sugen!

När man läser på facebook om alla som ska iväg och tävla eller har varit och tävlat så blir jag så enormt tävlings-sugen!
Jag tror att jag och Nogger kommer kunna åka ut och tävla lite iår, jag vet inte hur mycket eller vilka klasser men jag har nästan bestämt mig för att vi ska göra minst 2 starter iår! :)
Men först måste ju mycket saker fixas, Nogger måste mätas, han behöver ponnylicens och jag behöver ryttarlicens(som förövrigt är sjukt dyr numera!!!)
Jag tror vi kommer vara redo för hopptävling innan vi kan tävla dressyr, eftersom i hoppning behöver han kunna lyfta på benen, lyssna för bett och skänkel och ha ordentligt med muskler, men i dressyr behövs mycket mer och vi måste bli ordentligt samspelta först så att han lyssnar för minsta lilla tygeltag/skänkel.
hoppklasserna för ponny:
LD: A-ponny: 50 cm B: 60 cm C: 70 cm D: 80 cm
LC: A: 60 cm B: 70 cm C: 80 cm D: 90 cm
LB: A: 70 cm B: 80 cm C: 90 cm D: 100 cm
LA: A: 80 cm B: 90 cm C: 100 cm D: 110 cm
MSV B: B: 100 cm C: 110 cm D: 120 cm
MSV A: C: 120 cm D: 130 cm
LD: A-ponny: 50 cm B: 60 cm C: 70 cm D: 80 cm
LC: A: 60 cm B: 70 cm C: 80 cm D: 90 cm
LB: A: 70 cm B: 80 cm C: 90 cm D: 100 cm
LA: A: 80 cm B: 90 cm C: 100 cm D: 110 cm
MSV B: B: 100 cm C: 110 cm D: 120 cm
MSV A: C: 120 cm D: 130 cm
På löshoppningen hoppade han ca 60-70 cm, inte helt säker.
Och i skogen har vi hoppat 65 cm utan problem.
Så med rätt träning och mera muskler kan han säkert hoppa både LB och LA, eller vad tror ni? :)
.
Jag vill åka och löshoppa honom minst en gång till, och testa honom lite mera, se hur högt han verkligen kan hoppa, förra gången så var ju hindrena löjligt låga för honom, men då var all fokus på frammåtbjudningen, han hoppade ju stillastående flera gånger så han kan ju hoppa högre ;)
Sen vill jag också åka på en hoppträning, men vet inte för vilken tränare än, och många privat träningar i dressyr.
.
Och i stallet där Nogger står håller det just nu på att byggas en paddock.
Kommer bli sjukt mycket lättare att träna seriös hoppning och dressyr sen när paddocken är klar! :)
.
Och så en liten fråga till er;
Vilka klasser tror Du att Nogger och jag kan ta oss till i hoppning/dressyr?
Gamla tävlingsbilder, saknar...:


Kommentarer
Postat av: Fanny ♥

Är också riktigt tävlingssugen!

2012-04-01 @ 16:46:02
URL: http://fannyolillan.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du ska väl inte hoppa på den lilla hästen? Speciellt inte med tanken på att den inte kan det än.!!!!

2012-04-01 @ 17:39:58
Postat av: RebeccaV-allroundhasten

sv: I vanliga fall hade hon hackamore men de var sönder så då blev lösningen en grimma :) hon blev inriden i grimma så det var inga som helst problem. Hon gick tyvärr bort i December så jag rider henne inte mer...

2012-04-01 @ 18:04:26
URL: http://allroundhasten.blogg.se/
Postat av: Karolina & Olivia - hästblogg

hejsan!



Var med i våran bloggtävling där du kan vinna en hel design efter dina önskemål & en gästbloggning på vår blogg. Desutom länkar vi naturligtvis vinnaren... skriv i en kommentar om du är med



Är du kanske intresserad av ett Bloglovin byte?



Kram! :)

2012-04-01 @ 18:55:15
URL: http://ponnybruttornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0