Longering och hoppning

Skulle longera Nogger idag, och har läst i många unghästböcker och måga unghästutbildare, proffesionella ryttare har sagt att om man inte har någonstans som man kan släppa hästen och löshoppa den, så går det lika bra att hoppa den med longerlina, sagt och gjort!
Byggde upp ett litet hinder och började hoppa honom över det, han tyckte det var skitkul och hoppade som en tok! Min duktiga lilla prins :)
Och när han hoppar 50 cm över ett 40 cm hinder så klart att man måste testa honom lite! ;D
Och han hoppar så sjukt bra! Jag tror att han kommer bli oslagbar i både hoppningen och dressyren!
-
Och asså jag stod och kollde på hindret hur j*vla länge somhelst, och jag fattar det knappt själv, men min lilla överviktiga omusklade b-ponny hoppade 90 cm! 90 CM!!!!
Jag filmade också, vill ni se så får ni kommentera!!!!!
Imorgon blir det också longering och på Tisdag ska jag rida ut tillsammans emd en kompis :)

Kommentarer
Postat av: Tilda Öjerhed

JAG VILL SE!

2012-04-08 @ 23:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0