Orkar inte längre...

Var ute på världens härligaste långtur med Nogger, han var helt övertaggad i början och stegrade och höll på i typ 20 min innan vi ens kom ifrån gårdsplanen och var riktigt jobbig efter att vi kommit iväg också, men ju längre vi red desto bättre gick det och på ca 1½ timme gick det från att han släppte ut sin energi på att stegra och bocka och vara allmänt jobbig, till att jobba med ryggen och bakbenen och gå bättre än han någonsin gjort, och det var nog jobbigt men han hade rejält med överskottsenergi så han orkade riktigt mycket!
-
Och när jag kom ut så kändes det mycket bättre, jag tänkte knappt på att jag är cp förkyld, men nu när jag kom hem igen så blev det piss dåligt, kan knappt andas och har as ont i halsen, typ dööööör!
Tur att min ponny är helt underbar iaf. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0