Noggers första ridpass i paddock

Red ut tillsammans med min fina vän Jennifer idag.
Jag skrittade upp till henne(säger upp bara för att det är uppförsbacke hela vägen^^) och sen tog vi en lång skritt tur tillsammans.
Hon tävlade med sin ponny igår så därför blev det lite lugnare idag ;)
När vi kom tillbaka till henne så red vi lite i paddocken också, det stod massa hinder framme så jag tänkte hoppa lite med Nogger, haha, han tyckte att hoppning var en dålig idé! ;)
Han bockade som en galning, och jennifers andra ponny och hennes lillasysters ponny stod i hagen jämte paddocken och gnäggade, och då ville han ju självklart gå dit och när han inte fick det blev det stora protester i form av bockningar och stegringar!
Så Jennifer gick och ställde in Riley och hämtade ett spö till mig och sen fick vi oss en ordentlig hopplektion, och i slutet gick det superbra, han skuttade över 50 cm hinder i full galopp, jag är stolt över min lille prins :')
Sen fick Jennifer prova honom lite, hon skulle bara typ rida runt i paddocken lite och han blev sur som fan xD
Haha, bockade as mycket med henne, men Jennifer är den enda som får rida Nogger, för hon är så sjukt snäll mot hästarna, hon är ingen sån som sitter och sporrar och sliter i hästarna, hon är bara helt awesome <3
Så det gick bra tillslut, hon fick säga till honom några gånger, men han skärpte sig tillslut :)
-
Sen hoppade jag upp igenom och red igenom honom ordentligt, och asså f*n va snyggt han går!
Och överraskade Jennifer också lite när jag visade att han kan byta galopp också, hihiiii!!!!
-
Så det blev ett riktigt hårdpass idag, men tror ni han var trött för det? Inte då!
På vägen hem sen så skulla han trava och hålla på, haha, värsta super ponnyn ju med mega energi!
Blev lite bilder också, men jag fattar inte riktigt hur jag ska få in dom på datan från mobilen :S
Vi får väl se om jag kan fixa det, annars får ni klarar er utan :)
Jennifer och hennes fina ponniiiii!

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Visst skulle jag kunna göra det men kan tyvärr inte då jag inte har en egen ritplatta och min pojkvän som har en bor över 90 mil från mig. Så inte än, köper mig nog en egen ritplatta snart!

2012-04-10 @ 22:42:58
URL: http://maoulinas.blogg.se/
Postat av: Amanda Sjönnerhem

Nu finns storlekarna uppe :)

2012-04-10 @ 22:56:56
URL: http://proffsponnyn.blogg.se/
Postat av: wilma öjerhed

Aww, så bra att ni kunde hoppa 50 cm! :D

Sedan finns det ju andra som inte heller slår, sporrar hästarna!

Kram<3

2012-04-12 @ 09:49:57
URL: http://hoppponnysar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0