It's spelled O M G

Det är typ 25+ ute så jag drog bara på mig ett par ridbyxor, en piké, stall converse:en och ridhjälm och gick ner till stallet, tog med Herta också så hon skulle få komma ut och röra på sig.
Hade planerat en lugn och mysig barbacka tur på Nogger i det fina vädret, och ja, jag får nog göda upp honom några 100 kilo om det ska funka!
Han är riktigt riktigt jävla fin nu asså, visst han har fortfarande mycket mage men asså rumpan,ryggen,ansiktet,bogen,halsen, allting är så välformat nu och så sjukt mycket smalare än det var innan.
Men med det så kommer ju också mer energi fram, och idag var han helt omöjlig och det är nog såhär det kommer vara framöver...
Hoppade upp ute på stallplanen som vanligt, sen gick vi några meter innan han tvärstannade, jag skänklade på och han stegrade högt som F*N!
Och det gjorde han om några gånger, och la in några sparkningar också, så jag fick hoppa av och gå en bit med honom, och han var helt galen, skyggade för allt och när jag sen hade hoppat upp igen så stannade och stegrade/sparkade hela tiden och blåste upp sig och tacktade..
Suck på honom!
Men det gick väl ganska bra överlag, jag åkte av en gång men landade på fötterna så jag lever ändå ;)
-
Men som det verkar nu så blir det jag som får hoppa honom också, för om jag inte klarar av honom så kommer ingen som är mindre än mig heller göra det...
-
Och asså helt ärligt, ingen kan ju säga att jag är för stor för honom, visst jag är förlång men inte förstor, för då hade han inte orkat hålla på såhär med mig ;)
Ska fråga Ingrid om hon kan hänga med ner och fota oss imorn, så ska ni får se hur en övertaggade ponny ser ut!
Fast då ska jag ha på mig västen också.... ;)
Haha, här står han och blåser upp sig, ser ut som han har fetaste underhalsen xD

Kommentarer
Postat av: linnea carlsson

du tror inte att det är hans sätt att protestera då?.. han kan ju inte direkt säga du är förstor kan du kliva av. då kanske det här med att han vägrar gå frammåt/stegra osv är hans sätt att säga ifrån? inget illa ment utan jag bara undrade. :)

2012-05-01 @ 17:25:44
URL: http://linneaacaarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0